lördag 17 maj 2008

Brist på förvaring

Något vi egentligen inte hade tänkt på men som vi upptäckte i samband med att vi flyttade in i en mindre lägenhet igen, var bristen på förvaring. Förr kunde man hyfsat smidigt gömma undan papperspåsarna med pappkartonger, tidningsåtervinning och pantburkar och flaskor genom att ställa in dem i tvättstugan. Nu har vi inte längre någon tvättstuga och det är begränsat med skåp som sväljer dessa saker. Så fram tills idag har påsarna stått framme i köket. Å tro mig, det har stört mig något fruktansvärt. Lösningen på problemet fann vi på Granit. Två höga lådor/förvaringsboxar som papperspåsarna passar perfekt i.




Det ser betydligt trevligare och mer välorganiserat ut. På bilden är boxarna genomskinliga men vi valde att köpa vita. Granit har faktiskt varit svaret på flera av förvaringsproblemen på senaste. Jag är beskylld för att ha sk pappersproblem, dvs av någon anledning sparar jag på mig mängder av saker som ramlar in i brevlådan, vilket resulterar i högar av papper överallt. Så vi valde att köpa några små brevboxar som vi sorterat in papprena i. Högarna finns fortfarande delvis kvar så problemet är inte helt löst... Men Rom byggdes inte på en dag eller hur?



Även dessa lådor köptes i vitt. Trodde faktiskt inte att förvaring kunde vara så kul att fixa med!

(bilder från Granits hemsida)

3 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, Granit har mycket läckert faktiskt, i vitt, svart och grått, alltid ngt man vill ha... ni har en superfin tvåa, och jag lovar, har man hus på landet längtar man till stan å vice versa...Vilken go misse ni har! Mari.

Anonym sa...

Smart och snyggt!

Anonym sa...

Jaadu... Det där är en fråga som kommer att bli mer och mer aktuell. Vart faan ska man göra av all miljösortering? Det är ju faktiskt inte bara papper, det är kartong, mjukplast, hårdplast, aluminium, petflaskor, burkar. Tja.. En hel del med andra ord. Precis som ni hade förut så har vi vårat i tvättstugan. Men det är ju inte heller ultimat. Jag tror att man i fortsättningen kommer att få bygga hus där det finns ett särskilt utrymme för återvinning. Precis på samma sätt som att man t. ex har en städskrubb så kommer det att finnas en återvinningsskrubb. *s*