lördag 31 maj 2008

Flyttrea!

Av en ren slump upptäckte vi att både Hemtex och Duka hade flyttrea häromdagen. Nästan alla varor i butiken såldes ut för halva priset. Jag fullkomligt älskar rea och framförallt om jag hittar något som jag suktat efter eller skulle kunna ja tänkt mig köpa till helt pris. Självklart kom vi inte därifrån tomhänta. På Duka fick vi tag på dessa ljus. Vardagsrummet är rätt neutralt som ni kanske har sätt och vi har bestämt oss för att turkost/blått ska få bli accentfärgen ett tag framöver. Ljusen ställde jag på ett fat som jag haft sedan tidigare och dekorerade sedan med marmorkross och tre små blommor.

Denna står numera på vårt sideboard i vardagsrummet som i övrigt är ganska kalt. Fler saker skall ställas dit så småningom och då kommer även bilder på den hörnan att visas.



Utöver ljusen hittade vi lampan på Duka. Å gissa om vi är nöjda över vårt köp! Den passar perfekt in i fönstret och ger ett mysigt sken på kvällarna.




Hemtex hade också några saker som inhandlades. En lampa som har placerats i sovrummet och vasen som finns på bilden nedan.




På senare tid har det blivit flera inspirationsrundor i inredningsbutiker och jag har hittat massor med inspiration och framförallt saker som gärna skulle få en plats i vårt hem. Men vem gör inte det när man strosar runt i inredningsbutiker? Det projekt som tar mest tid just nu är att hitta det perfekta gardintyget till vardagsrummet. Jag har kommit så långt att jag bestämt mig för att det ska vara linne, att jag ska ha längder och att de ska vara turkosa. Det är dock lättare sagt än gjort! Turkost finns i flera nyanser, både ljust och mörkt. Men det är just det, nyansen emellan verkar inte existera! Istället fick jag tag på två tyger som jag ska sy fodral till kuddar av. Gardinerna får jag fundera på ett tag till.


/Malin

Inga kommentarer: