måndag 26 maj 2008

Promenad längs sjön

Ville bara dela med mig av den härliga känsla jag fick häromdagen när jag var på väg hem. Precis nedanför oss, bara någon minuts promenad bort, ligger denna gångväg som går längs med sjön. Solen sken, fåglarna kvittrande och jag kände mig så lycklig. Äntligen känns det som att sommaren är på väg!





För inte så länge sedan hade min mormor stor utrensning av källaren och vi kom över en uppsättning glas. Jag vet inte vad de heter och hur gamla de är. Kanske är det någon av er som känner till glaset nedan? Vi har fått det både i den gröna färgen och i ofärgat glas och det vore kul att veta vad det är man äger.


5 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Ack ja, jag minns min ungdoms dagar då jag raglade hemåt längs den där sjön, alldeles snurrig av något slags dricka..! ;-)

Det ÄR verkligen fint där och lyxigt med stranden. För visst finns väl den kvar?

Ha det så bra båda två, sonen är helnöjd med att ha kommit ett steg i rätt riktning när det gäller inredningen av hans revir ;-)

Anonym sa...

Gå inte där när solen har gått ner bara gumman... *s* I alla fall inte utan Lasse! Och glaset var superfint. Det är så roligt när man kan mixa gammalt med nytt och stylish modernt. Själva är vi på väg att sno min mamma på hennes remmare som hon har skräpandes i skåpet hemma. Känns som rätt kul glas att kombinera med det man har i övrigt. Vad ditt glas heter har jag faktiskt ingen aning om dock.

Anonym sa...

Vet inte men det känns som glas man ska dricka punsch i på sin inglasade veranda :)

Anonym sa...

Åh GUD! Det var ju ett JÄTTEBRA tips! DEN måste jag verkligen försöka införskaffa. Och det hindrar ju verkligen inte att jag kommer och fikar också. *ler stort* Vi får ta fram våra almanackor imorgon och slå våra kloka huvuden ihop. Både jag och Erik vill ju komma och kika på lägenheten så klart men jag kan ju gärna tänka mig att komma själv i lugn och ro också.... *ler ännu större*

Anonym sa...

Hej gumman!

Tack för lunchen igår! Det var SÅ trevligt och alldeles för kort om tid! Hoppas du hade en skön "jobbdag" hemma. =) Ska filura lite på när vi ska ses men Erik var lite sugen på att bjuda hem er på en grillkväll. Då kanske vi kan umgås lite när barnen har gått och lagt sig så att vi kan prata med varandra också... *fnissar*