söndag 4 maj 2008

En månad i nya lyan

Att bjuda hem folk är absolut det bästa sättet att få ordning hemma. Iallafall för vår del. Alla saker som inte hade fått någon plats ännu plockades undan och det såg riktigt välordnat ut hemma. Tyvärr är det inte hela sanningen... Öppnar du dörren till klädkammaren får du nästan skydda dig med armarna för att inte bli attackerad av allt vi tryckt in där. Tillfällig förvaring kallas det :)


Jag passade på att fota hemma när saker var i ordning. Nöjd över att kunna lägga upp nya bilder och visa vardagsrummet i möblerad form insåg jag precis att sladden till kameran är bortstädad/ej ännu upplockad. Inser att jag har skaffat mig en arbetsuppgift som måste lösas relativt snart. Klädkammaren är hemsk och jag våndas för att ge mig in där och börja rota...


/Malin

7 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Vad kul att ni dragit igång en blogg! *gillar*

Jag länkar hit i mitt nästa inlägg, om det är okej? Sedan måste vi få komma och se nya lyan med egna ögon så snart ni vågar släppa in oss och kidsen... ;-)

Sonen väntar otåligt på att få spöa Lasse i GH3. Bara så att bror min vet vad som väntar (och är oundvikligt).

Ha det så bra båda två!

Karin (och resten av familjen)

Karin i Villa Grå sa...

Aha, Lasse hoppas kunna klå sonen genom att - slöa? ;-)

Sonen ska för övrigt ner till Hufvudstaden på onsdag och tillbringa timme ut och timme in tillsammans med andra kamratstödjare från hela landet. Om inte bror min är nedlusad med jobb kan F tänka sig att skolka och hänga på Lars i stället, men en sådan tur är väl inte att hoppas på?

Må så gott!

StrandviksVillan sa...

Hittade hit via din systers/svägerskas blogg. Alltid kul att hitta nya, som dessutom har ett projekt på gång. Jag frågade precis en väninna om hon vill komma hit imorgon, för då tar jag mig i kragen och städar *fniss*

Ann-Catrin sa...

Hittdae hit genom karin.. minfavvis bland bloggare!!!

och så har lillbrorsan oxå dragit igång då med hjälp av sambo.. snart kan ni umgås hela släkten via nätet..fniss!

Härlig blogg..så kul att få se från början..känner väl igen det där med snyggt på ytan.. garderoberna vågar jag knappt öppna!

Ha det gott så ses vi snart igen!!
A-C

Betonggården sa...

Hittade oxå hit via Karin! :)

Jag har på känn att jag kommer ränna här inne titt som tätt - precis som jag gjort hos henne ett tag nu! :)

Lycka till med renoverandet!

Anonym sa...

Vad roligt att få se tapeterna! Väntar med spänning på bilderna på det möblerade hemmet!
Iben

Anonym sa...

Snyggt! Men lite helbilder på rummen, så man fick sig en helhetsuppfattning, skulle vara fint. Annars fattar inte jag...;-)