söndag 11 maj 2008

Skillnad på vitt och vitt?

Jag lunchade med några vänner i veckan då ena vännen berättade om sina två kategorier av umgänge med helt olika inredningsstil. Den ena gruppen har samma stil som min vän med tema 50-tal. Stringhyllor och teak ni vet? Den andra gruppen har valt att inreda sitt hem i olika nyanser av vitt och moderna, dyra möbler. Jag kan inte glömma hennes kommentar om hur de gärna visade upp sitt hem och beskrev de olika vita nyanserna som skiljde sig från varandra, som hon i sin tur inte såg någon som helst skillnad på. Vitt är ju liksom vitt! Kände mig oerhört träffad och funderade ett tag på om jag vågade maila henne länken till bloggen.


I nya lägenheten har vi valt att skippa olika nyanser av det vita. Vi bestämde nämligen oss för att vi gillar den "rena" vita färgen bäst!


Dålt bakom väggen i vardagsrummet finns köket med stor plats för matbord. Köket däremot, passar inte vår stil och vi sitter redan och räknar på hur mycket pengar som behövs för att byta luckor, kakel och bänkskiva.



4 kommentarer:

A home far away sa...

Hej! Vill bara säga att jag tycker att du har en fin blogg, o ska genast läsa lite till:-)

Kram från Singapore

Anonym sa...

Hej gumman! Vad jättekul att du också har börjat blogga! Jag vill gärna länka till dig ifrån min egen blogg och hoppas att det är okej??? Skickar med länken här så får du kika in själv och se om den godkänns. Till skillnad från dig så har jag dock valt att rikta in mig lite mer på vanligt hederligt gnäll istället för heminredning eller bakning eller liknande.... ;) KRAM Elisabeth

Anonym sa...

Tja... Det bör väl vara tisdagar, torsdagar och fredagar jämna veckor. Då jobbar jag till fem och tar lunch sist. Då brukar det vara okej att dra ut lite på det. Men det är bara att du ringer när du har tid. Jag är så gott som alltid tillgänlig. =)

Anonym sa...

Halloj! Kul med blogg. :)
Spännande att kika in i nya lägenheten. Gillar skarp de nya tapeterna. Precis i min smak. :)

Appropå kök så går det att renovera fort, vi gjorde vårt på 8 dar. Då hade vi visserligen fått hjälp att riva ut det gamla (tog en kväll) och golvslipning och oljning innan vi kom hem.

Sen körde vi 20 timmar per dygn i 8 dar och var helt slut. Jag rekommenderar att man tar minst 10 dar ;) det blir liiite mer sömn då.

Vi hade inte tid att vänta, skulle ju sälja så...

Men fint blev det. Dyrt kakel, men IKEA kök i vitt som var helt ok i pris.
Vill du kolla bilder finns det här:
http://picasaweb.google.com/Mia.Pahlman/VRGamlaLGenhet
och här:
http://picasaweb.google.com/Mia.Pahlman/KKsrenovering

När var ni i Washington DC föresten? Vi var nämligen där i mars i år. :)
Bilder:
http://picasaweb.google.com/Mia.Pahlman/WashingtonDC
tyvärr inga kommentarer ännu, det kommer.
Sen passade vi på att ta bilen vidare till New York också:
http://picasaweb.google.com/Mia.Pahlman/NewYork
Kramis från USA