lördag 3 januari 2009

Besök på REA:n

Igår var första dagen på jobbet efter semestern för min del. Det blev en ganska mjuk start men med ett konstaterande att det är rätt mycket som skall hinnas med i januari månad. Där sprack mitt tilltänkta nyårslöfte att jobba lite mindre och lägga mer tid på sådant som jag tycker är kul. Fast nyårslöften kanske kan börja gälla i februari istället, eller räknas det då som att man har brutit dom?

Mannen njuter dock fortfarande av sin ledighet samtidigt som han kurerar sig efter de Thailändska bakterierna. Igår var första dagen som han kände sig tillräckligt bra för att bege sig till närmaste shoppingcentrum och titta på det som finns kvar av rean (eller så har han haft det som svepskäl för att slippa strosa med mig i affärer).

Några fynd fick följa med mig hem i form av en cardigan och en skjorta. Sen passade vi på att köpa hem underlägg till bordet. De vi hade gjorde vi oss av med i flytten med tanke att köpa nya fräscha. Tiden gick, tidningar fick rycka in som vikarierade underlägg och vips hade det gått alldeles för lång tid. Men nu har vi nya och de kom till användning direkt.



Vi missade allt vad julbord hette innan vi for och hade bestämt oss för att ta igen det när vi kom hem. Igår serverades ett litet julbord hemma för andra gången och nu känner vi oss tillräckligt nöjda för att klara oss utan julbord till nästa år.
Efter lång tids suktande, och framförallt velande, slog vi igår till med ett nytt köksbord och nya stolar. I slutet på januari kommer det och det ser jag verkligen fram emot. Vårt stora ekbord ersätts nu av ett lite mindre bord i vitt. Jag tror att köket kommer kännas betydligt luftigare med det nya. Ska bli så spännande!
Kram Malin

Inga kommentarer: