torsdag 29 januari 2009

Låångsamt tempo

Åtta månader tog det för oss att sätta upp de nya persiennerna i sovrummet från dess att vi tog ned de gamla. Under tiden har gardinen fått vikariera som insynsskydd. Inte alls supereffektivt eftersom gardinerna är tunna och vita. Nu är det genast mycket mörkare i rummet, och kanske innebär det att jag kommer sova bättre framöver. Hur lång tid det tog när vi väl satte igång? En timma på sin höjd...



Idag fick vi stor leverans här hemma. Tre stora paket står nu och tar plats i vardagsrummet i väntan på att packas upp. Matbordet med stolar som vi beställde i början på januari har äntligen kommit. Så nu måste vi se till att lägga ut vårt gamla bord på blocket. Ut med det gamla och in med det nya!


Kommande helg är inte alls lika uppbokad som de senaste helgerna har varit. Så jag hoppas att äntligen få tid till att pyssla lite med saker som jag velat ta tag i en tid nu. Förhoppningsvis hinner jag dessutom förbi en av inredningsbutikerna vid jobbet på vägen hem imorgon. Jag har aldrig varit in utan bara passerat tidiga mornar och kikat på allt fint som finns i skyltfönstret. Nu har de utförsäljning på allt kvarvarande lager och jag hoppas på att kunna göra mig ett riktigt fynd.

Kram Malin

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint med nya bordet, jag vill också ha ett nytt köksbord. Helst i går!!

~Livet i byn

Anonym sa...

Hej!

Ett litet svar angående IKEA. Jag vet precis hur det känns! Men denna gång var jag där med mina föräldrar så jag fick ta den tid jag ville... =)

Ha en skön helg!

Sara Mårtensson sa...

Hej!!

Vad roligt att du gillade min bild :-D

Vad mysigt ni verkar ha haft det! Massage är aldrig fel!

Hihi.. jag känner igen det där med att en del saker bara inte händer.. man väntar för att det känns lite besvärligt men då man väl gör det går det jättefort..

Hoppas du får en härlig helg!!

Kram Sara

Anonym sa...

Vad fint ni har det!! Trevlig helg! Kram Kikan