tisdag 6 januari 2009

Bråda dagar

Det krävdes en hel del övertalning för att få med maken till IKEA idag och bättre blev det inte när vi närmade oss varuhuset. Det var hur mycket folk som helst som liksom vi (jag) tyckte det vore bra att använda sina lediga dagar. Jag ville kolla på gardintyg till köket nu när det är dags att plocka ner julgardinerna. Det hade kanske varit bättre att åka iväg själv för mitt tygförslag gick verkligen inte hem. Så nu får de gamla gardinerna sättas upp igen i väntan på ett bättre tyg. Däremot följde lite annat smått och gott med hem. Glödlampor, en turkos lampa till vardagsrummet och julkulor på rean. 4 kr styck kostade i stort sett alla julkulor. Är inte det helt fantastiskt lite pengar?


(Kollage med tygerna Gunvor från IKEA)


Efter IKEA besöket fyllde vi på energireserverna genom ett besök på Pizza hut. Det var flera år sedan jag var där senast och jag måste nog säga att jag inte alls var som jag mindes (eller inbillade mig att det var). Portionen vi fick in var inte alls stor och priserna var rätt höga i förhållande till hur mycket mat det var på tallriken. Däremot var pizzan helt okej.


Rundan avslutades med ett besök på Bauhaus. Förr i tiden då vi renoverade hemma var Bauhaus nästan en del av vårt liv. Nu är det länge sedan vi var där och sortimentet hade faktiskt förändrats. Nästan tur det, eller hur? Det fanns inga planer på att handla något utan besöket idag var mest ett inspirationsbesök för att se vad för alternativ det finns till kakel och bänkskiva men även om vi ska ha duschdörrar, duschvägg eller betongglasvägg i badrummet. Det enda vi kom fram till är att det definitivt behövs inspiration. Så hem följde en ny tidning som handlar om Kök. Vem vet, vi kanske hittar något som passar oss?

7 kommentarer:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Ja, ibland är det bättre att åka till Ikea utan stingsliga karlar som är med och tycker till om saker de inte vet någonting om ;)Vad gott det lät med pizza...
Kram Therese

Ann-Catrin sa...

Hihi känner igen det där med IKEA... egentligen ska man åka dit med någon likasinnad!!

pizza hut..ja oj vad de var stora förut... nu finns det inte alls många restauranger kvar!!

Kram på dig
A-C

Anneli sa...

Här uppe i norr har vi inte pizza hut men vanliga pizzerior. Svaret på din fråga är: Gardinerna är linne och köpta på Åhlens när dom hade 20% på metervaror i höstas. Ha en bra kväll.
Kramar från Anneli

Anonym sa...

Egentligen skulle man köpa julpynt nu när det är så billigt överallt.

Min man är inte heller helt överförtjust över att besöka Ikea. Brukar lämna honom hemma så kan jag shoppa i lugn och ro =)

Pizza hut vad gott!! Det har vi inte här i Kalmar. Ha en fin dag! kram Pernilla

Camillas nya hem sa...

ulpynt ska verkligen inhandlas efter jul, det är hur billigt som helst ju! :)

Petra C sa...

Hej! Roligt att du hittade in till mig = Kul med en ny blogg att kika på för mig.

Undrar så om det inte är "mitt" IKEA och Bauhus ni var på. Känns så med tanke på beskrivningen av vart ni var under dagen :)

صقر المملكه sa...

شركة انشاء مسابح بجدة
شركة تسليك مجاري بجدة
شركة مكافحة القوارض بجدة
شركة عزل الاسطح بجدة
مهندس افران جدة
المجموعة المثالية