torsdag 1 januari 2009

Gott nytt 2009!

Ett nytt år, redan kanske man kan säga? Eller iallafall jag, för hu jeda mig vad tiden har gått snabbt det senaste året. Ibland känns det som att man inte har hunnit gjort speciellt mycket och många brukar fråga sig vad man har gjort under större delen av sitt liv. Så illa är det inte, inte ännu iallafall ;)

Men en uppsumering av 2008 är ju aldrig helt fel, för trots allt har det hänt en uppsjö med saker som man (läs jag) har lagt någonstans bland allt det andra som trängs uppe i hjärnans minnesbank. Camilla med bloggen Camillas nya hem har lagt ut en lista strax innan det nya året som jag lånar för att blicka tillbaka i mitt eget år med. Ni andra som vill får gärna göra detsamma!



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flera saker, den ena större än den andra. Jag gifte mig, fick min första artikel publicerad och besökte USA för första gången i mitt liv. Så klart! Jag åkte Hummerlimousine från Arlanda när vi landade häromdagen. Min pappas bröllopspresent till oss.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Minns inte om jag gav några löften förra året. Så om jag hade några så har jag troligtvis inte hållt dom. Förträngning???

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min syster fick en dotter i somras. En supersöt liten tös som dessutom hamnade i ett inredningsreportage i höstas.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Tack och lov inte.

5. Vilka länder besökte du?
USA, Grekland och Thailand. Det har varit ett intensivt res år i år.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ingenting jag kommer på just nu så troligtvis inget livsviktigt. En massa saker hem finns däremot på listan!

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
16 december, vår bröllopsdag.

8. Vad var din största framgång 2008?
Det har hänt så mycket under året som har gått men helt ärligt har jag nog inte reflekterat över vad som klassas som framgång. Arbetsmässigt skulle jag nog säga att det kändes som en framgång att få min första artikel publicerad.

9. Största misstaget?
Hmm, funderar på om jag fortfarande ältar något... Kommer inte på något så troligtvis har inga större katastrofer inträffat.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag spelar handboll och har lyckats dra på mig någon enstaka skada under året. Värst var foten i somras som tvingade mig till vila i fem veckor.

11. Bästa köpet?
Vår nya lägenhet som gett oss möjlighet att göra fler roliga saker än tidigare =)

12. Vad spenderade du mest pengar på?
I år har det varit resor till skillnad från året innan då alla pengar gick till heminredning och husrenovering.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Bli moster igen, att gifta mig och att äntligen kunna resa igen.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Musik är inte min starka sida...

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har varit en blandning under året som gått.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts med vänner och familj men framförallt gett mig ro att bara ta det lugnt. Eller kanske haft tid till att genomföra fler av de planer vi haft för hemmet.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Det känns som det har varit alldeles för mycket jobb under för långa perioder i år.

18. Hur tillbringade du julen?
Med familjen i Thailand på en ö utanför Phukets kust.

19. Blev du kär under 2008?
Är redan kär sedan lång tid innan :)

20. Favorittidning?
Har inte favorit utan sneglar på vilka teman som finns i tidningarna för tillfället. Oftast blir det Plaza Interiör eller Sköna hem som följer med från butiken. Sen kommer tidningen Laga lätt hem i brevlådan med jämna mellanrum.

21. Favoritprogram på TV?
Medium, Prison Break, Heroes, Lost, och alla möjliga heminredningsprogram. Tur att inte alla visas samtidigt utan har uppehåll med jämna mellanrum.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Inte alls.

23. Bästa boken du läste i år?
Många semestrar har inneburit en otrolig bokslukning för min del. Men jag måste nog säga att Stieg Larsson triologin var det bästa jag har läst i år.

24. Största musikaliska upptäckten?
Har inte blivit upplyst ännu till min mans stora förtret.

25. Något du önskade dig och fick?
Ett par skor i födelsedagspresent.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Nya köksmöbler, en klädkammare i ordning, fixat kök... Eller fick och fick, det krävdes en insats av mig också men som vi spar till detta år istället.

27. Årets bästa film?
Hmm, Bucket list kanske?

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Tillbringade dagen på ett 5-stjärnigt hotell i Phuket och åt sedan middag med familjen på kvällen.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det säkert men varför älta det nu? Nu har vi ett nytt fantastiskt år att se fram emot!

30. Vad fick dig att må bra?
Lasse, familjen och mina vänner

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa din 8-utmaning också! Nu vet jag lite mer om dig... Ha en mysig vecka!