fredag 23 januari 2009

Äntligen helg!

Nya numret av Elle interör anlände hos oss igår och idag hade jag tid att krypa ner i soffan och bläddra igenom. Det fanns så mycket snyggt både i "hemma-hos" reportagen och i resterande delen av tidningen så nu känner jag mig full av inspiration att förändra hemma. Jag har så mycket idéer på hur jag vill förändra och det mesta innebär inte alltför stora kostnader (som annars brukar kunna sätta käppar i hjulet) men för tillfället är tiden en bristvara. Kommande helger är fullbokade av diverse aktiviteter. Inget som jag inte tycker är kul förvisso men samtidigt lite trist när jag gärna vill få ordning här hemma.

Näst på tur blir att måla om sovrummet. Trots att vi har rätt stora fönster släpps ljuset inte in ordentligt. Den beiga färgen och mörka fondtapeten som vi satte upp i samband med att vi flyttade in blev inte alls som vi hade tänkt oss. Istället blir det att vi målar rummet ljust och färgar med textiler. På vår senaste semester köpte vi ett nytt överkast i skimrande rött som jag längtar efter att få plocka fram från den tillfälliga förvaringen i garderoben.


Snart är det dags att ladda upp framför TV:n med ett nytt avsnitt av serien Taken av Steven Spielberg. Den är en serie som handlar om hur människor blir bortförda av utomjordingar vid olika tillfällen, något som mörkas av den amerikanska regeringen under flera årtionden. Vi beställde hem hela samlingsboxen för något år sedan och sedan dess har den stått oöppnad i hyllan. Första avsnittet tittade vi på innan jul och jag var först lite skeptisk men nu är vi helt inne i den och vill självklart se vad som händer med personerna och hur saker och ting utvecklar sig.

Imorgon är det dags för tjejmiddag igen. Vi är några stycken som träffas med jämna mellanrum och äter en bit mat tillsammans. Varje gång ansvarar någon ny för träffen genom att bjuda på mat. Övriga bidrar genom att ta med vin som vi smakar på gemensamt. Tanken är att vi ska pröva nya viner varje gång. Det ska bli skoj!

Hoppas ni får en bra helg!

Kram Malin

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst har man många idéer i huvudet nu när våren kommer. Även om den lär dröja här i norr så känner man för förändring.

~Livet i byn

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Naturen är fantastisk!! ;-)

Hihi.. ja nog fryser man lite om näsan när det är så där kallt men med en massa kläder på kroppen går det rätt bra :-)


Vad roligt att få måla om!! Det skulle jag gärna göra i hela lägenheten.. vitt, vitt, vitt!

Hoppas du får en mysig tjejmiddag!

Kram Sara

millandante sa...

Åh det är farligt härligt att bläddra i de där tidningarna... Jag har lusläst Hus och Hem idag och det kliar i fingrarna...
Så fint din syster har det!
Ha det gott i veckan!

Anonym sa...

Ja, det är ju det där med tiden... Själv har jag insett att en stor del av det man vill fixa&greja med får ta den tid det tar (och då kan det ibland vara år).

Anonym sa...

Jo visst är renovering tärande men samtidigt så känner man varandra bra så går det bra (i alla fall för oss!)