onsdag 21 januari 2009

Väggdekoration?

I flera års tid har maken önskat att få måla världskartan på väggen hemma. Jag har varit skeptisk och hittills styrt undan önskemålet. Men nu har jag faktiskt börjat fundera om efter att ha sett världskartan som en väggdekoration hos Designonline. Den skall vara självhäftande och sätts fast direkt på väggen. Tror den skulle passa bra ovanför vårt sideboard i vardagsrummet.


(Foto designonline.se)



Är det någon som har erfarenhet av väggdekorer sedan tidigare? Är de svåra att få fast på ett snyggt sätt? Vad händer när man har ledsnat och vill ta bort den? Går det eller blir det till att måla om hela väggen efteråt?



Malin

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kika in hos Camilla ( http://www.camillasnyahem.blogspot.com/ ) som precis fått upp världskartan på sin vägg. Supersnyggt!! :D

Anonym sa...

Jag har precis satt upp i Wilmas rum. Dom var svåra eftersom väggen bakom inte var helt slät och eftersom det var ord och i skrivstil så var det väldigt pilligt. Men slutresultatet blev bra och jag tycker verkligen om den här typen av väggdekoration. Enligt tillverkaren så ska det inte bli några märken men jag gissar att det beror på hur länge dom sitter uppe. Det blir nog inga klisterskador, däremot så tror jag att det kan bli blekt efter solen som efter vilken tavla som helst.

millandante sa...

Den är ju bara så läcker!
Har ingen erfarenhet men jag tror att den är lätt att både sätta upp och ta ner!
Som Camilla redan tipsat dig så kika in där...
Ha det gott!

Anonym sa...

Va kul att du kikade in hos oss och komenterade. Det blir vi jätteglada över.

Gillar din blogg så hit kikar vi in igen.

Världskartan är urläcker tycker jag.

/nina

Anonym sa...

Det är så härligt med väggdekorationer!! De kan verkligen piffa upp ett helt rum. Kram Kikan